Tvorba Jana Nálevky (* 1976) spojuje estetický objektivismus minimalistického a konceptuálního umění s autorovou subjektivní výpovědí. Výstava má formu otevřené geometrické struktury, která je výsledkem procesuálního kresebného projektu, zabývajícího se smyslem manuální práce a zároveň představujícího metaforu systematické organizační práce institucí.
Čím se stane galerie bez svých výstavních exponátů? Je prázdno prázdné? A jaký je jeho další stupeň a co se v něm zrcadlí? Čím se naplní plocha poté, co je plná? To jsou otázky, které evokuje aktuální projekt Jana Nálevky.
Nejnovější projekt Jana Nálevky „Ráda bych totiž i podotkla, že…“ zahrnuje přibližně tisíc ručně nalinkovaných kreseb k nerozpoznání od standardních tištěných čtverečkovaných papírů, které vznikaly během autorova letního pobytu v USA. Na výstavě však kresby nejsou prezentovány v tradičním smyslu, ale jejich přítomnost má evokovat prožitek vizuálně působivé abstrakce a geometrie. Zkušené oko a výtvarně trénovaná mysl může na výstavě nalézt i metaforu systematické a organizační práce muzeálních a galerijních institucí. Svůj význam má také název projektu „Ráda bych totiž i podotkla, že…“, který Jan Nálevka převzal z knihy Ladislava Fukse Vévodkyně a kuchařka. Jedná se o nedořečený text, který svou nejednoznačností otevírá možnosti mnohých interpretací a je v protikladu se zdánlivě racionální čtverečkovanou strukturou výstavy.
__
Hlavním partnerem výstavy je ArtMap.