PARTICIP Č. 70
Základ: pomocí binaurálních mikrofonů nahraný audiozáznam situace autentického prostoru. Znaky: irealita reálného záznamu, konzervace časoprostoru, manipulace, šablona.
Záměr: sugesce přítomnosti odkazem k minulé události.
Materiál: negativní prostor objemu sochy s dimenzemi prostorového tělesa.
Prostředky: zvuk – prostředí – představa.
Místo: Prostor pro jedno dílo Moravské galerie v Brně.
Situace: Tomáš Vaněk v prostoru 3.p. Pražákova paláce. Čas: 20:52 – 21:01 hod.
Název Particip Tomáš Vaněk (*1966) poprvé použil jako pomocný název při označení své práce na výstavě Vzdálené podobnosti, něco víc než kosmetika ve Veletržním paláci, NG v Praze (1999). V rozhovoru z 10. 8. 2003 s Vítem Havránkem uvádí:“ Kurátoři se ptali, jak nazvu svůj projekt obložení venkovního prostoru. Přemýšlel jsem o tom, vyvstával mi na mysli termín účastnit se, byl jsem vyzván k účasti, a tak jsem udělal variantu slova participace“. Termín particip autor používá pro akce koncipované speciálně pro určité místo či situaci. Particip č. 8, nasprejované zvonky u domovních dveří; Particip č. 9, imitace dřevěného ostění; Particip č. 10, nástřiky kabelových rozvodů; Particip č. 18, negativní otisky sprejovaných součástek rozebraného automobilu Škoda120; Particip č. 22, interpretace kreseb Josefa Lady pomocí šablon; Particip č. 39, sbírka vět; Particip č. 45, demonstrace metody „mysli kulatě jednej hranatě“; Particip č. 50, komiksový strip; Particip č. 52, živá partitůra; Particip č. 54, „jemnosti kolem tvé hlavy“; Particip č. 55, stříhání vlasů; Particip č. 61, dřevěné dveře; Particip č. 69, stín obrazu…