Tento dodatečný výstavní „přídavek“ představuje nejnovější návrhy 13 současných studentů Ateliéru produktového designu VŠUP, které byly realizovány v zimním semestru 2016-2017 pod vedením Michala Froňka, Jana Němečka a jejich asistenta Michala Maláška.
Věstonická venuše – světově významný artefakt období paleolitu (29 000 – 25 000 let př. n. l.) – byla nalezena v horní části pravěkého naleziště mezi Dolními Věstonicemi a Pavlovem. Paleolitický nález uskutečnil tým archeologa Karla Absolona, který zde prováděl výzkum v letech 1924-1938.
Studenti dostali za úkol vytvořit speciální schránku pro Věstonickou venuši, která by splňovala muzejní a prezervační požadavky a zároveň byla zajímavá z estetického hlediska.
Moravské zemské muzeum umožnilo studentům soukromou prohlídku a také odborný výklad doc. Martina Olivy a supervizi dr. Martiny Galetové. Mohli si sošku zblízka prohlédnout a prostřednictvím vyprávění o jejím nalezení a informacemi o technických detailech získali jasnější kontury pro své návrhy. Ty často kombinují staré, tradiční materiály (vzácné dřevo, kůže, kov) s moderními technologiemi (kompozitní materiály, silikon, nehořlavý antivibrační materiál Sorbothane, různé zamykací systémy, atp.).
Studentské modely etuje pro Věstonickou venuši doprovází projekce vizualizací vitrín, v nichž by mohla být Věstonická venuše v případě dlouhodobé expozice vystavena.
Vitrínu pro korunovační klenoty Karla IV. navrhl v roce 1928 arch. Josef Gočár. Výstavní pavilon pro památnou archeologickou expozici s modelem mamuta – koncipovanou pro Výstavu soudobé kultury v Brně – archeolog Karel Absolon v roce 1928 připravoval do prostoru navrženého modernistickým architektem Jiřím Krohou. V otázce vystavování je v tomto kontextu nač navazovat.