Dagmar Hochová 1926/2012

19/12/2014 – 12/4/2015
Uměleckoprůmyslové muzeum (Camera)
Kurátor: Jiří Pátek
Archiv výstav

Je asi málo žen fotografek, které by si veřejnost oblíbila v takové míře jako Dagmar Hochovou. Její kariéra byla hlavně v 50. a 60. letech profesně spojena s obrazovými žurnály orientovanými na tzv. humanitní fotografii. Právě to je zřejmě důvod, proč je dnes vnímána jako fotografka dětí. Objektivně vzato je však takový obraz zkreslený.

Fotografický archiv Dagmar Hochové, který Moravská galerie získala v roce 2013 do svého vlastnictví, ukazuje osobnost autorky a její tvorbu komplexněji. Významná část jejich snímků je zaměřena na události kulturně politického rázu. Na intelektuální a umělecké elity, tématiku spjatou s národní identitou nebo na zlomové okamžiky naší historie.Děti jsou nepochybně důležitou součástí jejího profesního profilu, ale jak známo, ani sama Hochová nálepku fotografky dětí příliš nemilovala, protože v ní cítila zjednodušení, zabavující její fotografování dimenze angažovaného svědka doby.

MOHLO BY SE VÁM TAKÉ LÍBIT

Jan Plecháč: Vzhůru!

● 21/2/2025 – 25/1/2026
Uměleckoprůmyslové muzeum
Design, Výstavy
Jan Plecháč přetváří prostor světlíku Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v živoucí scénu rozvoje a dynamických změn. Díla vyprávějící o vývoji designérovy rozmanité, dosud patnáct…

Výstavní intervence Argentinský experiment: CayC a ČSSR

● 18/4 – 5/10/2025
Pražákův palác
Stálé expozice, Výstavy
V roce 1968 byla v Buenos Aires založena progresivní instituce CAyC, kterou založil umělec, teoretik a podnikatel Jorge Glusberg. Naprostou „geopolitickou“ novinkou v činnosti…

Kateřina Handlová. Záznam mizení

● 25/4/2025 – 29/3/2026
Jurkovičova vila
Design, Výstavy
Sklo v podání Kateřiny Handlové namnoze překračuje své hranice. Přináší nové motivy, postupy, přidané materiály, staví archetypální tvary nebo funkční objekty do nečekaných vztahových struktur,…