Sympozium

17. - 19. června 2016
Univerzitní kino Scala (Moravské náměstí 3)

Ve dnech 17.-19. června 2016 proběhne třídenní cyklus přednášek a prezentací světově významných tvůrců a teoretiků designu.

Sympozium nabídne možnost seznámit se s osobnostmi grafického designu, s jejich prací a názory a bude též příležitostí k osobním rozhovorům a kritické diskusi.

Moderuje Oliver Klimpel.
Designér Oliver Klimpel pobýval více než 15 let pracovně v Londýně, v současné době žije v Berlíně. Autorsky zpracoval mnoho projektů publikací a vizuální identity ve Velké Británii i v dalších zemích. Ve své práci kombinuje designérské projekty s výzkumnou prací v oblasti vizuální kultury a umění. Často publikuje a přednáší v různých zemích. V letech 2008-2015 v rámci svého působení na Akademii výtvarných umění v Lipsku provedl komplexní reorganizaci kurzu Systém - Design. V nedávné době začal na pozvání Centra současného umění v Tchaj-peji zpracovávat výzkumný projekt grafického designu, jehož záměrem je analyzovat a aktivně a kriticky definovat identitu uměleckých a kulturních organizací. V květnu zahajuje v Tokiu projekt zaměřený na narativní struktury.

Kapacita přednáškového sálu je omezena, předchozí  registrace online nutná.

 

Program:

Pá, 17. červen

10.30 Úvod
Radim Peško, Tomáš Celizna, Adam Macháček 

11.00 Emily King
Emily King žije v Londýně a je historička designu se specializací na grafický design. Vystudovala filozofii a ekonomii, magisterský titul získala v oboru historie designu s diplomovou prací o filmových titulcích; ve svém PhD se zaměřila na design písma v kontextu digitální revoluce. Od té doby píše, připravuje výstavy a příležitostně také přednáší. Mezi její publikace patří monografie o Peteru Savilleovi, M/M Paris a o legendě mezi art directory padesátých let Robertu Brownjohnovi. Z výstav uveďme Quick, Quick, Slow: graphic design and time', kterou kurátorsky připravila pro lisabonské bienále designu Experimenta, a samostatné přehlídky Alana Fletchera a Richarda Hollise. Přispívá do různých časopisů, mimo jiné do FriezeThe GentlewomanPlant a Apartamento. Postupně rozšiřuje významovou sféru svého zájmu o design, takže její současné projekty se týkají i jídla, vůní, odívání a literatury.

12.00 Jon Sueda
Jon Sueda je původem z Havaje a designu se věnuje všude mezi Honolulu a Holandskem. V roce 2002 získal magisterský titul v oboru grafický design na CalArts, potom se stal interním designérem na North Carolina State University a následovala praxe v nizozemském Studio Dumbar. V roce 2004 založil Sueda designové studio Stripe, které se zaměřuje na design publikací a výstav pro umělecké a kulturní subjekty. Působí také jako koeditor časopisu  Task Newsletter, a spolupořadatel akcí AtRandom. V roce 2007 se přestěhoval do oblasti San Franciska, kde sedm let působil jako vedoucí designu na CCA Wattis Institute for Contemporary Arts; v současnosti vede magisterský program designu na California College of the Arts. K jeho nedávným výstavním projektům patří  Práce z Kalifornie při 25. mezinárodním bienále grafického designu Brno a  All Possible Futures v SOMArts Cultural Center v San Francisku.

14.30 Wayne Daly a Adrien Vasquez
Police pro Lothara
Grafický designer Wayne Daly (IE)  žije a pracuje v Londýně a ve své praxi se zaměřuje zejména na publikace, ediční činnost a vizuální styl. K jeho nedávným projektům patří katalog pro významnou výstavu v Hayward Gallery Carsten Höller: Decision (2015), kniha Shumona Basara, Douglase Couplanda a Hanse Ulricha Obrista The Age of Earthquakes pro nakladatelství Penguin (2015) a vizuální styl pro irský pavilon autora Seana Lynche_ Adventure: Capital_ na benátském bienále 2015.
Patří ke spoluzakladatelům vydavatelské značky Bedford Press při School of Architecture Asociace architektů, která vydává knihy a e-knihy na rozhraní mezi architekturou, výtvarným uměním, grafickým designem a teorií. S nakladatelstvím spolupracují umělci Gustav Metzger, Joseph Grigely, Emma Smith a Can Altay, architekti Kersten Geers, Jack Self a Shumi Bose, fotografové Giovanna Silva a Bas Princen a další. Bedford Press se často prezentuje na mezinárodních knižních veletrzích, jako je Veletrh uměleckých knih v newyorkském muzeu MoMa PS1, Veletrh uměleckých knih Los Angeles v muzeu MOCA a Miss Read v KW Institutu současného umění v Berlíně.
Jeho texty byly publikovány v časopisech AA Files, The National Grid a A Circular; přednáší na různých školách a v institucích ve Velké Británii i ve světě, jako například na Royal College of Art, Werkplaats Typografie, Whitechapel Gallery, v Asociaci architektů a na Americké univerzitě v Bejrútu.
V roce 2015 se na pozvání Švýcarského federálního úřadu pro kulturu podílel jako konzultant na výběru autora výtvarného řešení výstavy a publikace Nejkrásnější švýcarské knihy roku 2016.
Grafický designér a typograf Adrien Vasquez (Francie) působí v Londýně a spolupracuje s Johnem Morganem. Vlastními texty a překlady přispíval do časopisů .txt, Azimuts a From-To.

15.00 Vít Havránek
Vít Havránek (1971) kurátor, teoretik umění a organizátor. Od roku 2002 pracuje jako ředitel iniciativy na podporu současného umění tranzit.cz. Předtím pracoval jako kurátor Galerie hlavního města Prahy a Národní galerie v Praze. Je spoluzakladatelem skupiny pas (produkce aktivit současnosti spolu s Tomášem Vaňkem a Jiřím Skálou).
Byl kurátorem a spolukurátorem řady výstav, mimo jiné: -Ján Mančuška, První retrospektiva, GHMP, Muzeum Sztuki Lodz, MG v Brně; _Report on the Construction of a Spaceship Module, New Museum HUB, New York; Adaptation, Steirischer Herbst; Manifesta 8, The European Biennial for Contemporary Art, Murcia, Cartagena; Monument Transformace, 2007-2010, Centro Monthermoso, Vitoria; GHMP Praha; Le Plateau, Paris, ad.; tranzit - Auditorium, Stage, Backstage, Frankfurter Kunstverein, Jiří Kovanda, DUMB Brno; Otto Piene, GHMP;akce, slovo, pohyb, prostor, GHMP Praha.
Editor a spolueditor knih Eva Koťátková, Obrazový atlas dívky, která…, Ján Mančuška, První inventura; H.U. Obrist Czech Files; Atlas to Transformation; Autobiographies; The Need to Document, Lanterna Magika; action, word, movement, space, autor textů v knihách a časopisech (The Green Room, Springerin, Manifesta Journal, ad.). Působil na VŠUP v Praze a North Carolina University, Prague Institute, jako host přednášel a účastnil se diskusí na MIT Boston, Amsterdam University, Documenta 12, Museum of Modern Art Warsaw, ad.

16.00 Guus Beumer
Guus Beumer vystudoval společenské vědy; od ledna 2013 je ředitelem Het Nieuwe Instituut. V osmdesátých letech pracoval jako novinář pro periodika Avenue, Marie-Claire a HP-De Tijd, v devadesátých letech působil jako art director módních domů orson + bodil a SO. Od roku 2005 zastával v Maastrichtu funkci ředitele domu současné kultury Marres a Bureau Europa/NAiM. 

So, 18. červen

10.00 Anuschka Blommers, Niels Schumm
Anuschka Blommers (1969) i Niels Schumm (1969) studovali na Gerrit Rietveld Academie v Amsterdamu. Pracují společně od roku 1998.
Blommers a Schumm zpochybňují status quo v módní fotografii tím, že se pohybují v šedé zóně mezi módou, uměním a fotografií, mění úhly pohledu a kličkují mezi různými významy. Vyvolávají tak pocit nejistoty, kdy se celý obraz může převrátit vzhůru nohama působením jediného výrazu nebo malého detailu.
Jejich fotografie vycházejí v časopisech jako Fantastic Man, Gentlewoman, Another Magazine, Purple, Interview, ID, Dazed & Confused a NY Times Magazine. Výstavy jejich prací se konají v muzeích a galeriích, například v amsterdamském Stedelijk Museum, Groninger Museum, Foto Museum Foam, Schirn Kunsthalle Frankfurt, ICA v Bostonu a Deichtorhallen v Hamburku.

11.00 Kiyonori Muroga, Ian Lynam
Kiyonori Muroga je povoláním redaktor, spisovatel a pedagog. Po absolutoriu na tokijské univerzitě pracuje od roku 1999 jako redaktor časopisu IDEA, knih o grafickém designu, typografii i vizuální kultuře publikuje články s touto tematikou. Přednáší na několika školách designu, jako je MEME Design School, Musashino Art University a Tokyo University of the Arts.
Ian Lynam působí v Tokiu jako designér na pomezí mezi grafickým designem, výukou designu a výzkumem v oblasti designu. Pochází z New Yorku, bakalářský titul v oboru grafického designu získal na Portland State University a magisterský (ve stejném oboru) na California Institute of the Arts, Los Angeles. Je kmenovým pracovníkem a předsedou magisterského programu grafického designu na Vermont College of Fine Arts a také kmenovým pracovníkem Meme Design School a Temple University v Japonsku. Je jedním ze zakladatelů online kritického kulturního časopisu Néojaponisme.
 

12.00 Manuel Raeder
Manuel Raeder založil Studio Manuel Raeder a vydavatelství BOM DIA BOA TARDE BOA NOITE, které působí v Berlíně a v Mexico City. Tvorba studia zahrnuje nejrůznější formáty a zkoumá hranice mezi výstavami, drobnými tisky, knihami, designem písma, editorstvím, publikováním až po design nábytku; přistupuje k nim jako k nosičům informací či k experimentálním nástrojům, které mají dokumentovat nebo vyzdvihnout určitý narativ. Studio dlouhodobě spolupracuje s umělci, k nimž patří BLESS, Eran Schaerf, Mariana Castillo Deball, Haegue Yang, Nora Schultz, Leonor Antunes, Abraham Cruzvillegas, Danh Vo a Sergej Jensen. Vytváří komunikační strategii a grafickou identitu několika kulturních institucí, např. Kölnischer Kunstverein (2007-2011), Para Site, Hong Kong (2013-2014); k.m, Kunstverein Mnichov (2010-2015) a Artists Space, New York (od roku 2009). V roce 2011 založil Raeder společně s Manuelem Gollerem vydavatelství BOM DIA BOA TARDE BOA NOITE (ten ho však v roce 2014 opustil). Od té doby provozuje nakladatelství Studio Manuel Raeder, které v současnosti tvoří Migle Kazlauskaite, Enno Pötschke, Manuel Raeder a manažerka Annette Schryen.

14.30 Denisa Kollárová, Anna van Lingen
Nástroje pro fantazii 
Denisa Kollarová žije a pracuje v Amsterdamu, kde začala po absolvování Gerrit Rietveld Academie v roce 2013 spolupracovat s Annou van Lingen. Zajímá se o důsledky chátrání, veřejný prostor, sociální architekturu, urbanistiku a městskou utopickou architekturu. Výsledkem její neutuchající zvědavosti je řada knih, výstav a přednášek. K právě probíhajícím projektům patří Seventeen PlaygroundsUnder My Own Construction Of Ruins a Migration Of Form.
Grafická designérka Anna van Lingen se zabývá řadou vlastních nezávislých projektů zaměřených na městské plánování, architekturu a stárnutí měst a budov. V současnosti úzce spolupracuje s Denisou Kollarovou na projektu, jehož cílem je studium dětských her a prostoru pro hry. Počátkem roku 2016 svůj výzkum zúročily v knize Seventeen Playgrounds, průvodci dětskými hřišti vybudovanými v centru Amsterdamu podle návrhu Alda van Eycka, který vydalo nakladatelství Lecturis. Anna van Lingen v roce 2013 absolvovala na Gerrit Rietveld Academie a dnes žije a pracuje v Amsterdamu.

15.00 Jean-Marie Courant
Grafický designér, narozený v roce 1966, žije a pracuje v Paříži. Věnuje se edičním projektům a vizuálnímu stylu. Přednáší o grafickém designu a je vedoucím magisterského programu na Ecole des Beaux-Arts v Lyonu (Francie).

16.00 Český sen
Český sen je název českého dokumentárního filmu, který měl premiéru v únoru 2004. Tvůrci ho označují slovy: "první česká filmová reality show", celovečerní film o přípravě reklamní kampaně a otevření hypermarketu, který ve skutečnosti neexistoval. Obnovená premiéra.
Projekce filmu (v češtině s anglickými titulky, 90 min.)

Ne, 19. červen

10.00 Goda Budvytyté, Ines Cox, Anna Haas, Corina Neuenschwander
Goda Budvytytė, grafická designérka z Litvy, v současné době provozuje svoji praxi mezi Amsterdamem, Bruselem a příležitostně i v dalších městech. V roce 2008 promovala na Gerrit Rietveld Academie (Amsterdam, NL) a v následujícím roce působila na škole Werkplaats Typografie, kterou ukončila magisterským titulem (2011). Její práce zahrnuje celou škálu formátů v kulturní oblasti a zaměřuje se na způsob, jak vyjádřit různé obsahy prostřednictvím knih, tiskovin, vizuálních stylů, designu výstav a dalších čitelných způsobů vyjádření. Při realizaci svých projektů úzce spolupracuje s umělci, kurátory, fotografy, architekty i jinými designéry; často se věnuje editorskému designu.
Ines Cox je nezávislé studio grafického designu se sídlem v Antverpách, založené v roce 2014. Ines Cox absolvovala Luca School of Arts (Gent) v roce 2009 a svůj druhý magisterský titul získala na škole Werkplaats Typografie (Nizozemsko) v roce 2011. Zhruba v roce 2010 založila společně s Lauren Grusenmeyer studio Cox & Grusenmeyer. Po pěti letech společné práce spustila Ines Cox svou samostatnou praxi, která nyní zahrnuje široké spektrum projektů, jako například design knih a tiskovin, design výstav, firemní vizuální styl, design webových stránek, instalace, přednáškovou činnost a workshopy. K jejím zákazníkům patří nezávislí umělci a galerie, firmy, školy i muzea. V roce 2014 začala vyučovat typografii na Královské akademii v Antverpách.
Anna Haas pracuje v Curychu jako grafická designérka a ilustrátorka ve svobodném povolání. Po absolutoriu na HSLU v roce 2007 pracovala v Berlíně jako ilustrátorka na volné noze. V letech 2009-2011 působila na škole Werkplaats Typografie, kde získala v roce 2011 magisterský titul. Pracovala v Belgii, Německu a Nizozemsku, pro založení vlastního studia si v roce 2011 zvolila Curych. Působí v různých kulturních oblastech, zaměřuje se zejména na knižní design a editorské ilustrace. Od roku 2014 přednáší na katedře vizuální komunikace Vysoké školy užitých věd a umění v Lucernu (HSLU - Hochschule Luzern).
Corina Neuenschwander působí jako grafická designérka v Curychu; v roce 2014 zde společně se Simone Koller založily ateliér grafického designu Studio NOI. Po absolutoriu na Vysoké škole umění v Curychu (2006) pracovala jako samostatná designérka v londýnském studiu Value & Service (2007-2009) a jako nezávislá designérka v Londýně, Amsterdamu a New Yorku. V letech 2010-2012 působila na škole Werkplaats Typografie v Arnhemu, kde získala magisterský titul. Práce Coriny Neuenschwander zahrnuje editorský design, vizuální styly, digitální aplikace a design výstav v oblasti umění, kultury a obchodu. Dvakrát získala ocenění v rámci Swiss Design Award, byla nominována na cenu INFORM: Award for Conceptual Design a dostala se do užšího výběru na cenu Walter Tiemann Award.
 

11.00 Wayne Daly, Jan Nauta
Cedric Price Works

Grafický designer Wayne Daly žije a pracuje v Londýně a ve své praxi se zaměřuje zejména na publikace, ediční činnost a vizuální styl. K jeho nedávným projektům patří katalog pro významnou výstavu v Hayward Gallery Carsten Höller: Decision (2015), kniha Shumona Basara, Douglase Couplanda a Hanse Ulricha Obrista The Age of Earthquakes pro nakladatelství Penguin (2015) a vizuální styl pro irský pavilon autora Seana Lynche_ Adventure: Capital_ na benátském bienále 2015.
Patří ke spoluzakladatelům vydavatelské značky Bedford Press při School of Architecture Asociace architektů, která vydává knihy a e-knihy na rozhraní mezi architekturou, výtvarným uměním, grafickým designem a teorií. S nakladatelstvím spolupracují umělci Gustav Metzger, Joseph Grigely, Emma Smith a Can Altay, architekti Kersten Geers, Jack Self a Shumi Bose, fotografové Giovanna Silva a Bas Princen a další. Bedford Press se často prezentuje na mezinárodních knižních veletrzích, jako je Veletrh uměleckých knih v newyorkském muzeu MoMa PS1, Veletrh uměleckých knih Los Angeles v muzeu MOCA a Miss Read v KW Institutu současného umění v Berlíně.
Jeho texty byly publikovány v časopisech AA Files, The National Grid a A Circular; přednáší na různých školách a v institucích ve Velké Británii i ve světě, jako například na Royal College of Art, Werkplaats Typografie, Whitechapel Gallery, v Asociaci architektů a na Americké univerzitě v Bejrútu.
V roce 2015 se na pozvání Švýcarského federálního úřadu pro kulturu podílel jako konzultant na výběru autora výtvarného řešení výstavy a publikace Nejkrásnější švýcarské knihy roku 2016.
Jan Nauta (1982, Rotterdam) je architekt a organizátor, který působí střídavě v Londýně a Rotterdamu. V roce 2012 založil Studio Nauta, projekční a výzkumnou organizaci zabývající se přetvářením prostoru. Studio se specializuje na projekty, které určují nové a na zakázku koncipované působení mezi lidmi a prostorem. Studio nabízí fyzické návrhy a projekty, strategická a programová řešení. Studio Nauta pracuje v oblasti architektury, urbanizmu, geografie, médií a kultury. Studio operuje jako společná síť pro transformaci prostoru, která podporuje a prosazuje změnu prostřednictvím designu, výzkumu a psaného projevu.
Jan Nauta studoval na Univerzitě aplikovaných věd v Amsterdamu (BArch - Ing.) a absolvoval studium architektury na Architectural Association's Diploma School v roce 2011 (AAdipl), kde získal cenu AA. Byl nominován na vyznamenání AA Diploma Honours, cenu Dennise Sharpa za písemný projev a získal prestižní stáž v nizozemské Nadaci pro vizuální umění, design a architekturu.
V minulosti Nauta pracoval pro Markuse Miessena v Berlíně, působil jako výzkumný pracovník v AA a konzultant Beyond Entropy pro bienále v Benátkách 2010 a 2012. Je spoluzakladatelem agentury Public Occasion Agency a hostujícím vyučujícím na Akademii architektury v Rotterdamu.
Jan Nauta je také hostující kritik a přednášející v různých institucích, jako je AA, Bartlett, Univerzita v Cambridge a Institut Berlage. Přispívá do různých publikací jako autor a editor, např. Cosey Complex (ICA London, 2010), Architecture d'Aujourd 'hui 378 (Archipress & Associés, 2010), Manifest (Bedford Press, 2009), Cedric Price Ephemera (AA, 2011), Architecture on Display 2 (AA, 2011), Waking Up From The Nightmare of Participation (Expodium, 2011) a Critical Spatial Practice (Sternberg, 2012).
Jan Nauta je registrovaný architekt v Nizozemsku. 

12.00 Zdeněk Ziegler v diskusi s Alanem Zárubou
Zdeněk Ziegler (1932) vystudoval architekturu na ČVUT v Praze. První zakázky v oblasti grafického designu realizoval na konci padesátých let. V roce 1963 vznikl první z řady filmových plakátů -  Křik. V následujících letech spolupracoval s mnoha režiséry, mimo jiné s Jaromilem Jirešem, Františkem Vláčilem, Karlem Zemanem, Karlem Kachyňou, Jiřím Menzelem. Za plakátovou tvorbu získal například čestné uznání Typomundus v Montrealu, ceny na Mezinárodní výstavě filmového plakátu v Karlových Varech, Bienále Brno, ocenění Zlatý a bronzový Hugo na Mezinárodním filmovém festivalu Chicago, čestné uznání v soutěži The Hollywood Reporter Annual Key Award, medaili na Mezinárodní soutěži filmových plakátů v Colombu. Kromě plakátové tvorby je mimo jiné autorem stovek knižních úprav, edic, katalogů a bibliofilií, řady grafických řešení výstav, návrhů poštovních známek, logotypů a firemních identit. V letech 1990-2005 působil na Vysoké škole uměleckoprůmyslové jako profesor a rektor, jako pedagog hostoval na univerzitách v Mainzu, Stuttgartu, Paříži či Istanbulu, získal čestný doktorát Miami University. Od roku 2006 vyučuje grafický design na Ústavu umění a designu Západočeské univerzity v Plzni.
Grafický designér, art director a odborný publicista, absolvent ČVUT (1989) a London College of Printing (MA,1999), pedagog UMPRUM od roku 2003. Člen Typo Design Clubu, ATypI (od roku 2004), ADC (od roku 2014), Promax BDA (od roku 2012) a Organizačního výboru Mezinárodního bienále grafického designu Brno (2003-2010, od roku 2015). Od roku 1996 se věnuje grafickému designu knih a katalogů, návrhům plakátů a informačních systémů výstav a kongresů, firemnímu, interaktivnímu designu, TV a motion designu. Je aktivní také v odborné publikační, kurátorské a nakladatelské činnosti ve vlastním studiu Alba Design Press (dříve Alba studio). Po studiích ve Velké Británii působil na pracovní stáži v holandském multidisciplinárním studiu Total Design Amsterdam (2001-2002). V letech 1996-2003 působil také jako šéfredaktor časopisu pro grafickou úpravu Deleatur. V letech 2007-2011 pracoval jako hlavní designér vizuální prezentace a vizuálního stylu ČT24 a ČT4 v České televizi. Od roku 2012 působil ve stejné pozici na TV Nova a v roce 2014 se stal kreativním ředitelem Skupiny Nova.
Získal řadu ocenění, např. cenu Typo Design Clubu (1998), cenu Design Prestige na 21. mezinárodním bienále v Brně (2004), cenu za propagaci designu v Národní soutěži Vynikající výrobek roku (2005), nebo Golden Award za TV promo a design na Promax BDA Europe (2016). Účastní se mezinárodních odborných sympozií a konferencí a jednání odborných porot národních a mezinárodních soutěží grafického designu.

14.30 Émilie Ferrat, François Girard-Meunier
Muzeum malování podle čísel
Émilie Ferrat (nar. 1992, Paříž) je grafická designérka. V roce 2015 absolvovala amsterdamskou Gerrit Rietveld Academie a zajímá se mimo jiné o to, jakým způsobem se vytváří, produkují a šíří obrazy a příběhy. Zaměřuje se také na různé typy zobrazovacích postupů, jejich využívání a dekontextualizaci /rekontextualizaci. V současnosti působí v nizozemském Amsterdamu a k jejím spolupracovníkům patří François Girard-Meunier.
Grafický designér François Girard-Meunier (nar. 1990, Montréal) v roce 2015 absolvoval amsterdamskou Gerrit Rietveld Academie. Soustředí se mimo jiné na vizuální kulturu, hlavně na otázky autorství a zastupování. Nedávno dostal v rámci projektu Call for Captions (podporovaného nadací Andrew Mellon Fund) pozvání na stáž do Kanadského centra pro architekturu (Canadian Center for Architecture). V současnosti působí v Amsterdamu a spolupracuje například s Émilie Ferrat.

15.00 Jamie Shovlin
Jamie Shovlin se narodil v roce 1978 v Leicesteru a v roce 2003 absolvoval Royal College of Art. Jeho nekompromisní a racionální vyjadřování sebejistě kombinuje komplexní koncepty a hravost se širokým spektrem různých textur a technik, vtahujících diváky do atmosféry plné náznaků a asociací. Z jeho dosavadních výstav jmenujme  Hiker Meat 2014, Cornerhouse, Manchester a MACRO, Řím,  How most of what you know is reconstruction 2013, Southampton City Art Gallery,  Various Arrangements 2012, Haunch of Venison, Londýn a  In Search of Perfect Harmony, Tate Britain, Londýn. 

16.00 Hiker Meat - Rough Cut (Expanded Version)
Hiker Meat je film fiktivního italského režiséra Ježíše Rinzoliho. Umělec Jamie Shovlin představuje svoji verzi tzv. 'exploitation' filmu, vyznačující se estetikou nízkého rozpočtu s využitím hororových prvků, stylu, který se rozvíjel od 60. do začátku 80. let 20. století.
Projekce filmu (v angličtině, 90 min)
Jamie Shovlin se narodil v roce 1978 v Leicesteru a v roce 2003 absolvoval Royal College of Art. Jeho nekompromisní a racionální vyjadřování sebejistě kombinuje komplexní koncepty a hravost se širokým spektrem různých textur a technik, vtahujících diváky do atmosféry plné náznaků a asociací. Z jeho dosavadních výstav jmenujme  Hiker Meat 2014, Cornerhouse, Manchester a MACRO, Řím,  How most of what you know is reconstruction 2013, Southampton City Art Gallery,  Various Arrangements 2012, Haunch of Venison, Londýn a  In Search of Perfect Harmony, Tate Britain, Londýn. 

Změna programu vyhrazena.

Více informací naleznete zde.

 

Kontakt Bienále Brno - Sympozium

PhDr. Miroslava Pluháčková
Moravská galerie v Brně
Husova 18, CZ-662 26 Brno, Česká republika
+420 532 169 160
miroslava.pluhackova@moravska-galerie.cz

Mapa stránek