Vzít si linku na procházku. Výstava o zadáních ve výuce designu

Opakují se, předávají se dál, přizpůsobují se, vyvíjejí se v čase. Úkoly jsou výstupem různých metodik a historie výuky designu, ale stejně tak to jsou výplody současných učitelů: nápady, zápisky, výmysly i poznámky z papírků. Učitelovu práci mohou usnadnit knihy či předměty a výstupy jsou nejčastěji vizuální - zatímco úkoly jsou založeny hlavně na jazyce. Učitel tu funguje jako autor. Stanoví pravidla, dá pokyny k práci, představí problém, popíše cvičení, vyvolá nebo povzbudí činnost, připraví hru, stimuluje nějaký proces nebo nadhodí pár otázek. Úkoly jsou jako hádanky, podněcují myšlení a vyžadují řešení, zatímco zároveň nepřímo vymezují a formulují představy o designu. Tato výstava mapuje způsoby a směry ve výuce designu a zve k prozkoumání svých prostor. Projděte si ji svou po své vlastní lince. Dívejte se, hrajte si, poslouchejte, čtěte, přemýšlejte.

Koncepce Nina Paim (BR), spolupráce Emilia Bergmark (SE), texty Corinne Gisel (CH), vystavené práce studentů School of Design v Basileji (CH), FBAUL v Lisabonu (PT), Estonian Academy of the Arts v Talinu (EE) a VUT v Brně (CZ).

Tato výstava vznikla na základě zadání kurátorů 26. Bienále Brno 2014.

Mapa stránek